Voorkom eenvoudig fitnessblessures

Vrijdag 11 September 2015

Fitnessen helpt je niet alleen om lichamelijke resultaten te boeken, maar zorgt ook voor een mentale oppepper. Supergoed dus, om af en toe eens die gewichtjes op te pakken. Toch zit er ook een keerzijde aan sporten. Wanneer je oefeningen niet goed, te lang of te zwaar uitvoert, loop je kans op verschillende blessures. Met fitness-accessoires.nl bouw jij jouw eigen sportschool gewoon thuis. Wij verkopen alle mogelijke sportaccessoires om een succesvolle work-out thuis uit te voeren. Daarbij kun je denken aan dumbbells, maar ook aan complete loopbanden. Belangrijk is om in alle gevallen maat te houden. Luister goed naar je lichaam en daag jezelf uit, maar sla daar niet in door. Niets is zo erg als geblesseerd raken om vervolgens dagen, misschien wel weken uit de roulatie te liggen.

Stel een fitnessplan voor jezelf op waarin je langzaamaan de intensiteit van je work-out opbouwt en voorkom blessures. Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met het liften van lichtere gewichten en dit stapsgewijs opbouwen. Plan daarnaast voldoende rustdagen in. Het beste is om elke 24 uur na een intensieve training je rust te pakken. Op die manier belast je je lichaam niet te heftig, geef je jouw spieren de kans om rustig sterker te worden en voorkom je vervelende blessures. Je hebt maar één lichaam. Wees er zuinig op!

Home | Blog > Voorkom eenvoudig fitnessblessures

Print